Prawie każda osoba, która posiada prawo jazdy kategorii B, które jeszcze nie tak dawno było szczytem marzeń prawie każdego osiemnastolatka, na konkretny cel stawia sobie zakup własnego samochodu. Jak wiemy najtaniej jest pod latarnią. Często więc samochody kupujemy z bardziej zamożnych krajów Europy zachodniej, najczęściej z Niemiec, gdzie cena pojazdu, w stosunku do polskiego odpowiednika jest nawet 50,00% niższa niż w naszym rodzimym kraju. Jednak cena samego zakupionego pojazdu bezpośrednio u klienta to nie jedyne koszty, które towarzyszą całemu procesowi rejestracji pojazdu w naszym kraju. W chwili obecnej postaramy się przybliżyć opis i analizę schematu rejestracji samochodów sprowadzonych z krajów unii europejskiej. Dzięki takiemu zabiegowi bowiem nie mamy konieczności regulowania cła, w momencie sprowadzania towarów importowych. W momencie każdego sprowadzonego samochodu na terenie naszego kraju, który chcemy zarejestrować wymagane jest aktualne i pozytywnie ocenione badanie techniczne samochodu. Aby wykonać obowiązkowe regulowane przepisami zobowiązanie musimy udać się do flagowej i autoryzowanej stacji kontroli pojazdu, nie koniecznie w naszym mieście, lecz na terenie naszego kraju. Same regulacje prawne jest wymagane do spełnienia norm stanu technicznego, emisji spalin oraz ogólnemu braku zagrożenia zdrowiu i życiu ludzi oraz zwierząt. Pamiętajmy jednak, że takie, pierwsze badanie kosztuje ok. 180zł, nie jest to kwota ogromna Jednak najwyższym zobowiązaniem jest akcyza na samochody. W momencie zakupu pojazdu powyżej 2000cm3 pojemności skokowej silnika, wynosi ona ponad 18%! Co stanowi rekordowo wysokie zobowiązanie. Dla przykładu, jeżeli wartość eurotaksu w naszym kraju na nasz samochód ukaże wartość 20.000zł, sam podatek akcyzowy będzie wynosił aż 3,600zł! I jest to opłata bezzwrotna, podobnie jak opłata recyklingowa, czyli tzw. Zielona.